top of page

אפוטרופסות


מינוי אפוטרופוס לחסוי - מתי?

רובינו כילדים מסורים להורים מבוגרים נחשפים לנושא אפוטרופסות רק כאשר עולמינו משתנה מן הקצה לקצה, כאשר ההורה חדל להיות כשיר, מתפקד ועצמאי ובין רגע הופך לתלוי בילדיו, וחסר ישע.


בפניכם חלופה משפטית, תקפה, למצב זה, לפיה אדם בעודו כשיר יכול ליתן הוראות בדבר מינוי אפוטרופוס עבורו, אם וככל שיזדקק לכך.


מינוי אפוטרופוס לחסוי- חסוי הוא אדם שאינו מסוגל לדאוג לענייניו האישיים או הכספיים, כולם או מקצתם, לפי חוק הכשרות המישפטית והאפוטרופסות, התשכ"ב- 1962.


מטרת המינוי היא לדאוג לרווחתו וצורכו של האדם אשר מסיבות שונות אינו מסוגל לדאוג להם בעצמו ולפיכך, יש צורך שאדם אחר יבוא במקומו וידאג להם.


על כן, טובת החסוי, ושמירה על כבודו צריכים לעמוד תמיד לנגד עיני האפוטרופוס בכל פעולה שנעשית למען החסוי, בכל תפקידיו כלפי החסוי במסירות ובנאמנות.


להבטחת טובת החסוי ביהמ"ש מגדיר את סוג המינוי (זמני/קבוע), היקפו (בהתאם למגבלות החסוי ומרחב שיקול הדעת שלו). כמו כן, החוק מונה פעולות הנוגעות לכספיו של החסוי הדורשות אישור בית משפט באופן ספציפי, בטרם יבוצעו - דוגמת מכירת ביתו של החסוי, נטילת הלוואות על שמו.


בנוסף, במשרד המשפטים, קיימת יחידה של האפוטרופוס הכללי, אשר תפקידה לפקח על פעולות האפוטרופוס שמונה ולוודא שאכן פעולותיו הן לטובת החסוי ורווחתו.


האפוטרופוס יכול להיות בן משפחה אחד/ כמה בני משפחה במשותף ו/או צד ג' חיצוני שבית המשפט החליט על מינויו, בית המשפט בוחן את המינוי המבוקש, וממנה אפוטרופוס שלדעת בית המשפט הוא כשיר וראוי למינוי.


פעמים רבות כאשר אנשים חולים פיזית ו/או נפשית או לעת זיקנה, הם אינם מסוגלים עוד לנהל את ענייניהם.

אדם בעודו כשיר יכול לצוות מי ימונה לו לאפוטרופוס בעת הזו , בה יבצר ממנו לנהל את ענייניו, וזאת באמצעות מתן הוראות מראש.

בכך למעשה אותו אדם, בעודו כשיר יכול לבקש כי בנבצרותו, ימונה אדם שהוא קרוב אליו, בוטח בו, ויודע שיפעל עבורו בנאמנות ובמסירות.


מאחלת לכל אפוטרופוס להיות שליח טוב ולכל חסוי לזכות ליחס וטיפול הולם וראוי.


לפרטים וייעוץ בעניין ניתן לפנות אלי.


Recent Posts

Archive

Follow Us

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey LinkedIn Icon
bottom of page